Zeker in tijden van verandering en onzekerheid komen zelfs succesvolle bedrijven obstakels tegen voor groei. Het huidige businessmodel raakt gedateerd, nieuwe toetreders pakken marktaandeel, toptalent vertrekt naar concurrenten en klantbehoeften veranderen. Bedrijven die alleen kunnen uitblinken in wat ze altijd hebben gedaan worden daardoor uiteindelijk slachtoffer van hun eigen succes. Met vaak een management dat zich gedwongen richt op voldoen aan winstverwachtingen op de korte termijn, in plaats van op groei en innovatie. Zonder proces waar ze op vertrouwen om vooruit te kijken. Met een verder neerwaartse spiraal als gevolg.
Een groei- en innovatiestrategie is het verschil tussen wat je bedrijf allemaal kan doen en wat je zou moeten doen. Wij geloven dat je daarvoor niet naar de toekomst moet kijken als extrapolatie van het verleden. Wij gebruiken daarom onze future back aanpak. Daarmee ontwikkelen we strategieën die inspireren en toekomstgericht zijn met een duidelijke where to play en how to win. Bovendien introduceren we altijd een stretch, die groei en innovatie stimuleert en niet eerder bedachte kansen voor langetermijn groei mogelijk maakt. Iedere strategie die wij ontwikkelen is tenslotte goed opvolgbaar, omdat we al tijdens het ontwikkelen ervan de mensen betrekken die straks een rol hebben in de implementatie.